Hoofdpagina Corporate

Apen als spiegel voor ons organisatiegedrag.
Vanaf het begin is ons doel om mensen in 
organisatie op een andere manier te laten kijken naar gedrag. Pas als je begrijpt hoe gedrag ontstaat kun je het ook effectief beïnvloeden. 


In onze trainingen, workshops en begeleidingstrajecten houden we mensen een spiegel voor. Vaak met humor en prikkelingen, maar altijd met het doel de motivatie van menselijk gedrag zichtbaar te maken. 

We helpen organisaties stappen te maken in hun ontwikkelingen en veranderingen en leggen de vinger op de pijnlijke plek om te weten waar te behandelen. 

We nemen organisaties mee in dierentuin om vaardigheden te trainen en op zoek te gaan naar de spiegel voor ons gedrag. Of we brengen onze vaardigheden en kennis naar de eigen locatie voor workshops, lezingen en trainingen.

Apemanagement Corporate is er voor zowel organisaties in de profit als non profit sector. 
Bekijk hier enkele referenties.









Werkterreinen

Leiderschap 
Wat betekent leiderschap en wat is de functie van hiërarchie? Hoe moet leiderschap zich ontwikkelen in de huidige tijd in een veranderende wereld? De kenmerken van effectief leiderschap betekenen aanpassen aan de uitdagingen van de huidige tijd. De biologie van leiderschap vertoont diversiteit aangepast aan de omgeving.  

Teamontwikkeling
Als je twee mensen bij elkaar plaatst heb je op papier een team maar of dit een effectief team is hangt af van vele factoren. 
In onderzoek tonen we aan dat samenwerken in onze genen zit echter betekent dit niet altijd dat we effectief samenwerken. Om een team te vormen kun je gebruik maken van kennis en ervaring uit ons onderzoek en de wetenschap.

Apemanagement begeleidt teams in hun ontwikkeling en verbetering van samenwerken en communicatie. Maar we hebben ook een mening over zelfsturende teams en het nieuwe werken.

Veranderingsmanagement
“Survival of the fittest” betekent niets anders dan dat als de omgeving veranderd alleen diegene die zich aanpast de grootste overlevingskansen heeft.

Organisaties moeten voortdurend aanpassen aan de veranderingen in de markt, regulering, it en consumenten gedrag. Wat betekent dit voor gedrag? En hoe hun je veranderingen managen? Gelukkig zit veranderen in ons DNA, we moeten alleen zorgen dat het eruit komt.

Klantverleiding
De wijze waarop je een relatie met een klant, burger, patiënt of gast opbouwt is vergelijkbaar met een privé relatie. Het gaat om vertrouwen, verleiden en de relatie onderhouden. Van de biologie kunnen we leren hoe klantgerichtheid effectief werkt en hoe je ervoor kunt zorgen dat de klant een duurzame relatie aangaat. 

"We zouden wat vaker moeten vlooien, even de smartphone 
aan de kant en weer aandacht voor elkaar"

Share by: